לאחר הפיגוע בחוות גלעד, מתברר: "הכתובת היתה על הקיר"

    אריאל שרפר No Comments on לאחר הפיגוע בחוות גלעד, מתברר: "הכתובת היתה על הקיר"

    הפיגוע הקשה בחוות גלעד מעלה תהיות על זירת הפיגוע המסוכנת | ראש מועצת שומרון יוסי דגן טוען: "התרענו על הסכנה בצומת; מצער ששיקולים פוליטיים באים על חשבון חיי אדם"

    חוות גלעד צילום: בסל עוויד, פלאש 90
    18:49
    01.05.24
    אתר קול חי No Comments on מפקד פלוגה במכתב כואב: "מחבל מצליף והסיוע נוחת"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יומיים לאחר שהוטמנה למנוחת עולמים חוה חיה רויזין הי"ד, תושבת היישוב עמנואל שבשומרון, שנהרגה אמש סמוך לישוב חוות גלעד, באירוע שטרם ברור אם היה פיגוע דריסה או תאונה קשה, חושף ראש מועצת שומרון יוסי דגן: "הכתובת הייתה על הקיר".

    לדברי דגן, לפני 4 חודשים הוא פנה למנהל האזרחי ולמשרד התחבורה, בדרישה להסדיר את הצומת. בין השאר להציב תחנה במקום, זאת בטענה ש"המקום מסוכן בטיחותית ובטחונית" במכתב התריע דגן מפני פיגוע דריסה במקום או תאונה ודרש להציב מפרץ עצירה מסודר, תחנה הכוללת מיגון, ועצירה של קווי תחבורה ציבורית העוברים במקום".

    הפנייה טרם נענתה. ההערכות הן שהסיבה לכך היא פוליטית.

    דגן אומר היום: "מצער ששיקולים פוליטיים באים על חשבון חיי אדם. בין אם היה מדובר בפיגוע דריסה ובין אם היה מדובר בתאונה את חייה של חוה היה ניתן להציל. פעם אחר פעם התרענו וביקשנו להסדיר את הצומת. אולם שיקולים פוליטיים צרים גברו על השיקול של חיי אדם. צר לנו שמשפחתה של חוה ותושבי השומרון צריכים לשלם את המחיר על כך. אנחנו דורשים לשנות את הגישה בנושא הזה. ולהסדיר את הצומת כך שנמנע אסונות כאלו בעתיד".

    הישוב חוות גלעד קיים מזה 15 שנים. אדמותיו נקנו על ידי משה זר והיישוב הוקם לזכר בנו גלעד זר שנרצח בפיגוע ירי לפני כ 16 שנה, הישוב הוסדר לפני כ-8 חודשים, לאחר רצח הקדוש הרב רזיאל שבח הי"ד אך אף שהישוב הוכרז בהחלטת ממשלה כישוב מוסדר, הוא טרם קיבל תבע דרג מדיני על פי הערכות זו הסיבה לכך שהסדרת הצומת כך שיהיה בטיחותי לא מקודמת.

    המכתב שנשלח לפני כשלושה חודשים

    דגן



    0 תגובות